Jakie informacje muszą być zawarte na etykiecie żywności?

Jakie informacje muszą być zawarte na etykiecie żywności?

Dzisiaj często organizowane są szkolenia z takich zakresów jak zasady GMP, aneks 15 GMP, zasady HACCP, produkcja żywności itp. Tymczasem warto także zainteresować się tym, jak potem sprzedać dany produkt i nie mowa tu o reklamie, a przynajmniej nie reklamie sensu stricte. Mowa tu bowiem o etykiecie na produkcie spożywczym. Jakie informacje powinna ona zawierać?

Informacje obligatoryjne na etykiecie żywności

Przede wszystkim warto napomknąć, że znakowanie żywności jest całkiem dobrze i dokładnie uregulowane pod kątem prawnym. zasady etykietowania żywności określa bowiem rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady. Przejdźmy jednak do meritum – jakie informacje muszą obowiązkowo znaleźć się na etykiecie?

Na pewno będą to informacje odnoszące się do nazwy produktu, jej postaci oraz ewentualnego procesu, jakim został dany produkt poddany np. pasteryzacji. Dalej na etykiecie muszą obligatoryjnie znaleźć się również dane producenta – nazwa i adres, w pewnych zaś sytuacjach – importera.

Obowiązkowo także oczywiście musi być tam również zawarty skład danego produktu, ze szczególnym uwzględnieniem składników niespodzianek, czyli takich, których się w danym miejscu raczej nie spodziewamy a także koniecznie alergenów. Co więcej dzisiaj należy również określić kraj lub miejsce pochodzenia produktu.

Warto jeszcze zaznaczyć, ze wymagane jest również podanie daty ważności oraz sposobu przechowywania. Ponadto, co ciekawe, należy podawać procent wody, jeśli wynosi on więcej niż 5% i dotyczy to ryb oraz surowego mięsa.

Warto jeszcze zaznaczyć, że znakowanie żywności jest niejako określone również pod kątem graficznym. Etykieta musi być czytelna i w pełni zrozumiała, zaś literki nie mogą być za małe.

Szkolenie znakowanie produktów spożywczych – ważna inwestycja

Przy tych wszystkich wymogach dodatkowo mamy sprawić, że klient patrząc na etykietę zainteresuje się naszym produktem i zechce go kupić. Aby połączyć umiejętnie ten aspekt graficzny z informacyjnym warto zainwestować w profesjonalne szkolenie z zakresu znakowania produktów spożywczych.